Monday, October 4, 2010

Antara Dua

Antara dua..apa yang dua???

Kisahnya bermula semalam apabila saya dipanggil untuk di'interview' oleh sebuah syarikat kerajaan negeri untuk bekerja disyarikat berkenaan..alhamdullillah semuanya berjalan lancar walaupun disoal oleh 4 orang peng'interview'..

Dan pagi tadi,saya menerima 1 panggilan telefon yg mengatakan saya berjaya diterima bekerja dengan syarikat berkenaan..terkejut gak la sbb ingatkan amik masa seminggu dua tuk tau keputusan..so dia minta saya bagi jawapan selewatnya esok (5/10/10) tuk nyatakan yang saya setuju atau tidak kerana dia perlukan orang sangat sekarang nie..

Yang menjadi masalahnya sekarang ini adalah:

1)saya masih bekerja dan perlu bagi notis berhenti sekurang-kurangnya 1 bulan..(kalau ikut syarikat baru dia nak suh saya bg notis 2 minggu)

2)syarikat sekarang ni adalah syarikat swasta..xde jaminan masa depan..tapi yang membuatkan saya rasa serba salah untuk undur diri adalah kerana saya dah selesa ngn kerja sekarang dan juga leh dikatakan 'rapat' dengan bos..

3)kerja sekarang ini tidak terikat ngn masa..saya lebih suka cmtu dari perlu terikat ngn masa dengan syarikat baru nanti..

4)saya tidak tahu suasana di syarikat baru nanti tapi saya harus bersedia tuk terima pe jua keadaan kalau saya terima tawaran tersebut...

So ape yang perlu saya lakukan???Antara 2 pilihan ini...TERIMA @ TIDAK

No comments:

Post a Comment