Wednesday, January 26, 2011

Sudah Jatuh Ditimpa Tangga

Belum pun liga malaysia bermula, FAM sudah buat hal. Bermula dengan tindakan mengenakan pergantungan kepada jurulatih Kelantan B.Sathiathan selama 6 bulan, hukuman kedua dikenakan kepada Kelantan adalah berkaitan dengan kemungkinan tidak dapat beraksi menentang Selangor untuk Piala Sumbangsih 29 Januari ini. Ini kerana KAFA perlu mendapatkan seorang jurulatih yang ade Kelas A untuk mengendalikan pasukan..

Apa MASALAH FAM sebenarnya nie..kenapa bila berkaitan dengan pasukan Kelantan ada saja yang tidak kena..apa motif anda semua terutama S/U Aizuddin dan Naib Presiden Hamidin..adakah korang takut akan kebangkitan pasukan Kelantan or anda berdua DENGKI kerana The Red Warriors mendapat penajaan bernilai jutaan ringgit..

Berkaitan dengan kes pergantungan coach Sathiathan, kenapa perkara ini tidak dilakukan terlebih awal. Habis je Piala Malaysia, kenapa tak terus wat siasatan n jatuhkan hukuman..Kenapa perlu sehingga Liga Malaysia 2011 nak bermula baru nak jatuhkan hukuman.tu pun 5 hari sebelum game bermula..lepas tu nk kena cari pengganti Sathiathan dalam tempoh tersebut..ini kerja GILA...

Apa salah sathiathan sehingga dihukum sebegitu sekali..Komen beliau mengenai jadual perlawanan yang padat hukumannya gantung 6 bulan.???npe kes2 yang lain tidak diambil tindakan tegas..kes anuar baharom menghantuk kepala pe cte???kes penyokong (bkn pnyokong Kelantan) melempar batu jongkong ke dlm stadium pe cte???

Kalu begini la sikap pengurusan FAM sampai bila-bila pun bola sepak Malaysia tidak kemana. Sejujurnya biarlah orang yang pegang pengurusan bola sepak tau tentang bola sepak..Jangan dilibatkan politiking seandainya mahu bola sepak kita maju setanding dengan Korea dan Jepun...

No comments:

Post a Comment